dinsdag 8 november 2016

Liefdevol in mijn web





mensen vragen of het beter
met mij gaat
omdat er in hun ogen
een opgewekte dame staat
als ik dan vertel
dat is grotendeels schijn
ik zit niet goed in mijn vel

wat ruim een jaar geleden
ergens is begonnen
het desastreuze grijze web
dat om mij werd gesponnen
ik raakte erin verstrikt
dagelijks is een gevecht
opdat het mij niet verstikt

vele kleine stapjes
ben ik aan het zetten
de belangrijkste daarvan is
mij niet laten beletten
in alles wat ik doe
vol blijven houden
zelfs al ben ik nog zo moe

de levensvreugde
die er ooit is geweest
ik verwacht niet
dat dit weer geneest
maar probeer te accepteren
dat ik ook zonder
genieten kan herleren

elk moment van de dag
zie ik als uitdaging
en soms betrap ik mijzelf
terwijl ik zachtjes zing
in mijn grijze web
waarmee ik nu eenmaal
liefdevol te leven heb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten