dinsdag 23 februari 2016

Zwart wit



het is stralend wit
mijn leven
heb ik op de rit
vandaag voelt vrij
ik roep tegen de wereld kijk
naar mij

dit gevoel kan niet voorbij gaan
zoals het nu is wil ik
bestaan
ik lach terwijl ik zweef
geniet van alles dat ik
beleef

tot er is
somberheid leegte
niet iets dat ik zomaar uitwis
zoals ik het voel
moeilijk uit te leggen wat ik
bedoel

zwart zonder oorzaak
onaangekondigd
overspoeld het mij vaak

als een enorm gemis
beklemmend
het is
alsof ik stik
geen zuurstof of zicht
in het donker zoek ik
licht
ik moet
het is mijn plicht

voor een waardevol leven
zal ik om mezelf moeten
geven
blijven investeren
elke dag opnieuw
leren

drijven in stromend water
er is slechts nu
later
ligt nog niet vast
daarom doe ik alles
op de tast
zodat ik voel dat ik er ben
mag baden zonder dat ik
wegren

angst wordt nieuwsgierigheid
een gedachte die mij
bevrijdt

met al mijn zintuigen
leef ik
omdat ik opgeven nu eenmaal
vertik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten