zaterdag 7 mei 2016

De lege mens




weet je 
dat lege gat waarin je denkt te zitten
de enige waarheid is dit
leegte is een gevoel dat iedereen
van nature bezit

er is van oorsprong namelijk niets
leeg dat zijn wij mensen
we proberen het te vullen
met prachtig mooie wensen

hebben we geen vooruitzicht
dan zal de leegte ons verzuipen
het gaat dan nooit lukken
om er weer uit te kruipen

velen blijven voor leegte vluchten
in wezen zijn we allemaal bang
wat we niet durven beseffen
weet jij al heel erg lang

we hollen met de kudde mee
kloten een beetje aan
soms vervallen we in leegte
waarna we gauw weer opstaan

niets aan jou hoeft te veranderen
wij weten allebei
met jou is helemaal niks mis
je draait gewoon niet heen om de brei

en dat je moeite hebt
om met oppervlakkige mensen te praten
is omdat je er doorheen prikt
als zij een masker zien laten

dat kun je ze niet kwalijk nemen
ze zijn met het idee opgevoed
probeer vooral niet af te wijken
dan doe je het goed

jij blijft tenminste jezelf
door jouw unieke kijk
op de wereld om je heen
maak je dat ik nu voor jou bezwijk

zonder jou is het pas leeg
echt waar
telkens opnieuw raak je
bij mij een gevoelige snaar

met jou schrijfsels
zeg je vaak zoveel
die eerlijkheid
grijpt me naar de keel

nu zal ik met mijn gevlei stoppen
straks loop je naast je schoenen
dat wil ik niet
wel zou ik je dolgraag zoenen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten