zaterdag 14 mei 2016

Laat mij gewoon leven



hallo depressie
het is weer eens tijd voor een gesprek
en ditmaal is het menens
je maakt het echt te gek

ik weet niet meer wanneer je kwam
sinds je naar binnen bent geslopen
leg je al mijn gevoelens lam

nee ik ga geen zielig verhaal ophangen
wat ik alleen van je weten wil
komt er een moment dat je vertrekt
of blijft het zo angstvallig grijs en kil

het is een hartverscheurende pijn
om dag na dag na dag
in deze afschuwelijke toestand te zijn

waarom heb je plotseling besloten
dat ik geen geluk meer toe mocht staan
hoe durf je te beweren
ze kan het heus wel allemaal aan

niemand kiest vrijwillig voor verdriet
jij met je immense impact
was het die mij geen andere keuze liet

na al die maanden ben je nu begonnen
de laatste restjes in mij op te eten
vertel me waaraan ik het verdien
om zomaar uit elkaar te worden gereten

ik wil je graag zeggen dat ik sterker ben
maar deze akelige zwartheid
is iets waaraan ik nooit wen

daarom smeek ik je nog een keer
wil je mij alsjeblieft dat stukje terug geven
wat het leven de moeite waard maakt
of heb je het voorgoed verdreven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten