dinsdag 3 mei 2016

Vertel me alsjeblieft



vertel me alsjeblieft eens beste lezer
hoe hou je het uit
om voor de dag te komen
met een lach op je snuit

vertel me alsjeblieft eens beste lezer
als het donker wordt
hoe zorg je er dan voor
dat je niet in elkaar stort

vertel me alsjeblieft eens beste lezer
in hemelsnaam hoe
blijf je genieten van het leven
en word je dat niet moe

vertel me alsjeblieft eens beste lezer
als het niet meer gaat
wat maakt voor jou
dat er weer hoop ontstaat

vertel me alsjeblieft eens beste lezer
ben ik het verleerd
probeer ik niet hard genoeg
of doe ik het verkeerd

2 opmerkingen:

  1. Je doet het keigoed! Toppertje...

    Veel nagedacht over jouw vraag...

    Soms is het wat het is...en helpt niet veel. Dan is het wel goed te weten dat er mensen zijn en je niet alleen bent in de duisternis. Samenzijn zodner dat er veel gezegt hoeft te worden, en wachten.

    Soms is het overleven. En zijn er kleine dingetjes die toch goed zijn, zoals een voorbijganger als ik in het voortuintje bezig ben. Een echte Venlose vent van rond de 60: "'s-morgens vruug al hard aan ut werk?" zegt. Of een jonge vogel die een gekke sprong maakt. Op een moeilijke dag is dat soms het enige..

    Creativiteit helpt mij soms ook. Mijn beste haiku's schrijf ik op de zwartste dagen. Op de een of andere manier is creativiteit hiermee verbonden. Soms kan die creativiteit mijn dag ook positief ombuigen. Misschien iets om te proberen met ook eens een andere techniek? Ik wil je hier graag bij helpen als je dat fijn vind.

    Als ik een slechte dag heb, dan heb ik hoop als ik denk aan mijn dromen/ plannen voor de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Andrea, dankjewel dat je erover nagedacht hebt. Ook verhelderend voor jezelf....zulke 'levensvragen'. Creativiteit is net als schrijven en sporten een manier. Lief dat je mij wilt helpen ! We spreken binnenkort weer af en dan hebben we het er nog eens over....

      Misschien moet ik het tekenen weer eens oppakken. Vroeger kon ik daar uren zoet mee zijn en veel in kwijt. Momenteel doe ik niets anders als schrijven....en huilen.

      Toekomstplannen kunnen ook helpen, alleen zie ik bij toekomst nu een zwart gat, maar het zou mooi zijn als ik de motivatie ooit krijg om er kleur aan te geven.... Wat ook verlicht is humor en zelfspot, dus dat houden we er net zo goed in, tussen de buien door !

      Verwijderen