maandag 1 augustus 2016

Onlosmakelijk verbonden




ik weet het niet meer
zei ze bibberend
zittend op mijn schoot
waarna ik haar
mijn armen aanbood

ik legde ze om haar heen
zo hield ik haar vast
die zware steen
snikte ze door haar tranen
dit blok aan mijn been
hoe raak ik hem kwijt
zodat ik kan zijn
zonder dat ik zoveel lijd

ik wilde tegen haar zeggen
kom maar meisje
dan zal ik hem weg leggen

ik stond machteloos
ze zat eraan vast
het maakte mij boos
haar zo te moeten zien
wanhopig en broos

ik streelde haar zacht
kom op zei ik
je bezit heel veel kracht
kijk eens naar jezelf
zie al deze pracht
het zou zonde zijn
jij die ten ondergaat
aan deze pijn

ik kan dit niet toestaan
die steen is er
daar doen we niets aan
je moet leren
om toch door te gaan

oke zei ze toen
vandaag begin ik opnieuw
ik ga het doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten