zondag 14 augustus 2016

Rustpauze




ik zeg het nu een keer
en dan
niet meer 
 
lieve vrienden of bekenden
stop even met vragen
of ik iets af wil spreken
dat kost teveel energie
is reeds gebleken
 
het is misschien moeilijk
te snappen
dus laat ik er
eens niet om grappen 
 
de afgelopen tijd
heb ik zoveel moeten praten
waardoor alle energie
mij nu heeft verlaten
 
wat ik eigenlijk wil zeggen
het is dodelijk vermoeiend
om depressie steeds uit te leggen 
 
ik ben momenteel liever thuis
maak sieraden
of laat middels een gedicht
mijn emoties raden 
 
tussendoor werk ik een deel
praat met zielenknijpers
en dat vergt al veel 
 
ik wil nu gewoon
uiterste stilte om me heen
daarom kies ik voor
zoveel mogelijk alleen 
 
als je niet wilt snappen
wat ik bedoel
zorg dan op zijn minst
niet voor nog meer schuldgevoel 
 
zodra ik terug ben
informeer ik jullie
middels deze digitale pen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten