dinsdag 5 januari 2016

Bestaanspijn



het kost moeite om in de spiegel te kijken
ik besta uit broze brokstukjes
liever zou ik mezelf blijven ontwijken

ik ben bang voor wat ik te zien krijg
als ik de confrontatie aanga
voordat ik de brokstukjes aan elkaar rijg

ik kan het niet meer verdragen
het duiveltje daarbinnen
dat mij altijd onverwacht uit kan dagen

ik ben de energie kwijt geraakt
om de brokstukjes te lijmen
er is niets dat mij voldoende gelukkig maakt

hoe moet ik in hemelsnaam zijn
als ik steeds heen en weer word geslingerd
tussen oplevingen en bestaanspijn

de oplevingen zijn waarvoor ik het doe
maar langzamerhand
word ik nu wel heel erg moe

ik denk dat ik het dadelijk nog eens probeer
het enige wat helpt ben ikzelf
keer op keer op keer op keer op keer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten