zondag 3 januari 2016

Wanneer je daar bent




wanneer je gedachten niet meer kunt temmen
zelfs de kleine dagelijkse dingetjes
kunnen deze niet afremmen

wanneer je hoofd bijna lijkt te exploderen
je steeds meer overtuigd raakt
ik zal het nooit leren

wanneer je denkt alles te hebben gegeven
de dwingerige vraag blijft komen
wil ik nog leven

wanneer je uiteindelijk op dat punt beland
het allerlaatste sprankje hoop
glijdt uit je hand

wanneer je zo gigantisch in jezelf vastzit
durf er dan alsnog op te vertrouwen
ik kom er wel met mijn pit

3 opmerkingen:

  1. Leg dat touw weg, pillen achter slot en grendel evenals scherpe voorwerpen. En ga geen hoge gebouwen in. Het wordt vanzelf beter, ook al kan het lang duren. Ik was ook daar waar jij was (bent?). En ik had nog niet eens de bodem bereikt. Ik moet echter wel toegeven dat ik medicijnen gebruik, maar ik heb het idee, en daar gaat het om, dat die depressie er niet meer is. Geen slapeloze nachten meer, waarin ik niet stil kon liggen, geen allerdonkerste gedachten, waarvan ik mij het fijne niet kan herinneren, aangezien toe de ene nog niet weg was de volgende zich al aandiende (die heb ik nog wel maar in een ander licht; het zijn vooral gedachten over de toekomst van onze planeet en het leven daarop; zoals de mensen, dwz degenen met macht en de 85(!) mensen die bijna de gehele Aarde in hun bezit hebben daar mee omgaan, met al hun wetenschappen; niet meer over mijzelf). Maar hier zijn we mensen voor! Als het jaren duurt (en dat gebeurt) dan wordt het heel naar. Ik zal je maar niet vertellen welke medicijnen mij helpen.
    Ben jij diegene op de foto (letterlijk of figuurlijk)?
    Kop Op, en hou je vast aan de pit. Klinkt wat raar, maar zo is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal vergeten te zeggen: ik hoop voor jou op een mooi nieuwjaar. Dat de wolken breken en een zonnestraal tevoorschijn komt, hoewel ik in zo´n periode het liefst had dat het regende...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marco, dank voor je reactie. Super dat je jouw depressie overwonnen hebt. Vooral vasthouden ! Je weet nu, bij een eventuele terugval, dat je de kracht hebt er weer uit te komen en dat is essentieel... In mijn geval denk ik dat die duistere gedachten nooit zullen verdwijnen. Ik geloof daar niet (meer) in en als het al wegblijft dan komt het gegarandeerd terug. Het hoort bij mij en het is meer een kwestie van accepteren. Gelukkig heb ik betere dagen of momenten en kan ik ook het tegenovergestelde zijn... Ik gebruik op de blog vaak foto's van mezelf. De dame op deze foto ben ik echter niet, maar ik had het met gemak kunnen zijn letterlijk en figuurlijk. Ik wens jou ook een mooi nieuwjaar !

    BeantwoordenVerwijderen